Kökets Favoriter

Hur gör jag en retur?

Uppdaterad

Vi erbjuder 30 dagars ångerrätt. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, men i de fall varan är använd och inte längre i oförändrat skick kan avdrag på återbetalningen göras på mellan 15 - 80 %. Om varan på grund av felaktig användning förlorat sin avsedda funktion sker inte någon återbetalning. För att du ska få full återbetalning ska varan kunna säljas som ny samt att varan och dess originalförpackning ska återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan/hämtat ut den hos ditt ombud.  Ångerrätten gäller ej livsmedel!

Om du vill utnyttja din ångerrätt behöver du alltid kontakta oss på kundservice först. Vi skickar då en returfraktsedel via e-mail eller per post. Du når oss via mail på info@koketsfavoriter.se och chatt via hemsidan.

OBS! Skicka aldrig tillbaka paket till oss utan att först ha kontaktat kundservice, då det leder till förlängda hanteringstider.

Vid ångrat köp står du som kund för kostnad för returfrakten på 59 kronor. Vid retur på grund av fel från Kökets Favoriters sida, bekostar Kökets Favoriter returfrakten. Returfrakt som bekostats utav kunden själv ersätts inte i efterhand.

Packa produkten så den inte skadas vid returtransporten. Packa alltid originalkartongen i en skyddande ytterkartong för att förhindra transportskador på produkten. Vi ersätter inte transportskador som uppstår på grund av bristfällig emballering eller returer som försvinner vid returtransport då du ordnat med returen själv. Lägg med en kopia av orderbekräftelsen eller en lapp med ordernummer och dina adressuppgifter. Du kan även bifoga konsumentverkets ångerformulär i paketet. Du finner formuläret här.

Sätt på returfraktsedeln och lämna in paketet till ditt ombud. Spara kvittot du får från ombudet när du lämnar in paketet tills du fått returen krediterad.

Har du valt att betala med faktura är det viktigt att du flyttar fram fakturans förfallodatum. Det gör du enkelt i Klarnas app eller på klarna.se.
När vi har mottagit returen krediteras beloppet för den/de varor du har returnerat och Klarna skickar dig en uppdaterad faktura via e-post.

Är beställningen betald kontaktar Klarna dig för återbetalning. Återbetalning sker inom 3-5 bankdagar till det konto som du använt vid köptillfället. 

Ångerrätten gäller inte defekta eller felaktiga varor då detta istället är en reklamation.